اگر قصد خرید سیستم اعلام حریق سیماران را دارید، سیما پیک به عنوان نمایندگی مجاز فروش سیستم های اعلام حریق سیماران در خدمتگزاری به هم میهنان عزیز حاضر می باشد. در صورت تمایل به خرید سیستم های موجود در سامانه ما می توانید از خدمات پس از فروش و مشاوره رایگان و همچنین تجربه خریدی به یاد ماندنی بهره مند شوید.

راهنمای خرید سیستم اعلام حریق سیماران

یکی از مهمترین سیستم های ایمنی و حفاظتی در هر ساختمانی سیستم اعلام حریق می باشد. این سیستم دارای قطعات متعددی است که در مجموع این قطعات الکترونیکی یک سیستم کامل را می سازند. امروزه در بازار، برند های زیادی محصولات خود را در زمینه اعلام حریق به بازار عرضه می کنند. یکی از این برند های نام آشنا سیماران می باشد. در ادامه به توضیح کامل سیستم های اعلام حریق این شرکت می پردازیم. با گروه صنعتی سیما پیک همراه باشید.

سیستم اعلام حریق سیماران چیست ؟

این سیستم با مجموعه از قطعات منظم و به هم پیوسته وظیفه تشخیص و اعلام بلافاصله نشت گاز های خطرناک، آتش سوزی ، غلظت دود و دور کردن موارد به وجود آمده از منطقه خطر یا اعلام هشدار به ساکنین یا کارمندان را دارد. تمامی حساسیت های آن نیز دارای استاندارد های خاص و در صورت نیاز قابل تغییر می باشد. این سیستم ها دارای در دو گروه آدرس پذیر و متعارف قرار می گیرند.

شرکت سیماران

سیستم اعلان آتش آدرس پذیر

این سیستم ها در واقع برای هر بخش از یک ساختمان یک آدرس مخصوص آن را ذخیره می کند. این آدرس ها درون یک بستر شبکه قرار میگیرند که به هر یک از همین شبکه های پیچیده یک لوپ یا تکرار می گویند. در واقع سیستم اعلام حریق در صورت بروز مشکل در هر لوپ و هر منطقه از ساختمان با استفاده از آدرس در نظر گرفته شده می تواند اطلاعاتی را که دتکتور یا سنسور های دودی یا آتش برای کنترل پنل ارسال می کند را کنترل کند. به دلیلی سیستم پیچیده ای که این سیستم ها دارند نسبتا از قیمت بالاتری برخوردار هستند.

سیستم اعلام حریق سیماران

سیستم های اعلان آتش متعارف

مدل قدیمی تر و محبوب تر برای کاربران این گروه می باشند. این سیستم ها با دتکتور هایی که در بخش های مختلف یک ساختمان نصب می شوند به طور به هم پیوسته به سمت کنترل پنل اصلی سیستم ارسال می شوند. در واقع هر مدار به هم پیوسته را نماینده یک منطقه یا بخش از ساختمان می دانند.به دلیل قیمت کمتر این سری نسبت به گروه سیستم های آدرس پذیر بسیار محبوب تر هستند.

اجزای اصلی سیستم اعلام حریق سیماران

این سیستم ها برای عملکرد مناسب خود نیازمند به مجموعه ای به هم وابسته و دقیق هستند. در ادامه به توضیح کوتاه و مختصر در مورد هر یک از این اجزا می پردازیم.

1- آشکار ساز دود یا دتکتور دود:

آشکار ساز دود وظیفه تشخیص و اندازه گیری میزان غلظت دود و ارسال مستقیم اطلاعات دریافتی از محیط به سمت کنترل پنل را دارد. آشکار ساز دود نیز شامل بخش هایی مثل : سنسور های IR ، ال ای دی هشدار دهنده، سنسور قابل تنظیم میزان انز=دازه گیری غلظت دود و … می باشد.

میتوانیم به محصول زیر توجه کنیم:

2-آشکار ساز حرارت یا دتکتور حرارت

عملکرد این سنسور نیز مانند دتکتور دود عمل کرده و وظیفه ارسال اطلاعات گرفته شده از محیط در زمینه گرمای بالاتر از حد تنظیم شده و ارسال آن به کنترل پنل سیستم می باشد.

3-آشکار ساز ترکیبی دود / حرارت

در سیستم های اعلام حریق آدرس پذیر قابلیت اندازه گیری و هشدار دود و حرارت به صورت همزمان وجود دارد. همچنین این دتکتور ها هم برای دما و هم برای میزان دود قابل تنظیم هستند.

4- آشکار ساز منو اکسید کربن

وظیفه ی این دتکتور ها اندازه گیری و اعلام میزان مونو اکسید کربن انتشار یافته در صورت امکان در محیط و ارسال اطلاعات جمع آوری شده از محیط به سمت کنترل پنل سیستم می باشد. همانطور که می دانید مونو اکسید کربن برای انسان به دلیل بی بو و رنگ بودن قابل شناسایی نیست. نبود چنین دستگاهی در سیستم اعلام حریق باعث بروز خطرات جانی فراوانی خواهد شد.

5- شاستی دستی

این جز از سیستم اعلام حریق سیماران تنها در سیستم های آدرس پذیر موجود می باشند. بدین صورت که در هر صورت اگر سیستم اعلام حریق دچار مشکل ارسال اطلاعات یا دریافت باشد. یا نتواند آتش سوزی یا دود را تشخیص دهد شاستی هایی در محل های با استاندارد خاص تعبیه می شود تا با فشردن آن سیستم شروع به کار کرده و آژیر های خطر به صدا درآیند.

6- هشدار دهنده صوتی و نوری

این هشدار دهنده ها وظیفه به صدا در آوردن آژیر و ال ای دی چشمک زن خود را دارد. در تمامی سستم های اعلام حریق وجود چنین هشدار دهنده هایی برای اطلاع به بخش های دیگر الزامیست.

7- کنترل پنل یا مرکز کنترل

این مرکز مغز اصلی سیستم اعلام حریق محسوب می شود. تمام تصمیمات، تنظیمات، اطلاعات ورودی خروجی در کنترل این قسمت می باشد. برای تنظیم میزان اندازه گیری و استاندارد هر مرکز و اماکن گوناگون نیز از این قسمت استفاده می کنیم. یکی از اصلی ترین قسمت های سیستم اعلام حریق سیماران هم دقیقا کنترل پنل سیستم می باشد.

قیمت سیستم اعلام حریق سیماران

سیستم های اعلام حریق سیماران در بیش از 100 پروژه دولتی و خصوصی استفاده شده است. به نسبت استفاده ی این سیستم ها قیمت های آن ها به دلیل تولید داخلی با مشارکت شرکت های خارجی چندان بالا نیست . در راستای رسالت سیماران در جهت مشتری مداری می باشند. گروه صنعتی سیماپیک به عنوان معتبر ترین مرکز عرضه کالاهای شرکت سیماران در خدمت هم میهنان و مشتریان عزیز برای برطرف سازی نیاز هایتان می باشد. با خرید سیتم اعلام حریق سیماران از گروه صنعتی سیما پیک از گارانتی طلایی کالا، خدمات پس از فروش VIP و همچنین مشاوره رایگان بهره مند شوید. به علاوه تجربه ای خریدی به یادماندنی و پر سود را خواهید داشت.

 

مطالب مرتبط با این مقاله: سیستم اعلام حریق آریاک ، سیستم اعلام حریق زتا