جک برقی

تفاوت های جک پارکینگی تک لنگه و دو لنگه

تفاوت های جک پارکینگی تک لنگه و دو لنگه

تفاوت های جک پارکینگی تک لنگه و دو لنگه

این روزها حفظ امنیت افراد اهمیت زیادی دارد و به این موضوع در صنایع مختلف بسیار توجه میشود. همه تولیدکنندگان به دنبال ساخت تجهیزاتی هستند که بتوانند به بهترین شکل در این زمینه عمل کنند. درب های اتوماتیک پارکینگ یکی از انواع این تجهیزات هستند که استفاده از آن ها ایمنی زیادی را برای ساختمان شما فراهم میکند.

این درب ها متشکل از بخش های متفاوتی هستند که یکی از آن ها جک است. این جک های پارکینگی در انواع مختلف تک لنگه و دو لنگه وجود دارند که در این مطلب قصد داریم به بررسی تفاوت های میان جک پارکینگی تک لنگه و دو لنگه بپردازیم.

جک پارکینگی چیست؟

در ابتدا بهتر است کمی در مورد جک پارکینگی صحبت کنیم. جک های پارکینگی یکی از بخش های مهم درب های اتوماتیک پارکینگی هستند که در جهت تامین آسایش و راحتی افراد بسیار مفید عمل میکنند.

جک های پارکینگی استحکام زیادی دارند و با کمک نیروی برق کار میکنند و استفاده از آن ها در درب های اتوماتیک بسیار رایج است.

در تمام این جک ها بازویی هایی تعبیه شده اند که در یک سمت درب های تک لنگه و دو سمت درب های دو لنگه واقع شده اند. این بازویی ها به پروسه باز و بسته شدن درب ها کمک شایانی میکنند.

انواع جک های درب پارکینگ

همانطور که در ابتدای متن اشاره کردیم  این جک ها در دو نوع تک لنگه و دو لنگه تولید می شوند که در ادامه به صورت مجزا به بررسی آن ها می پردازیم.

جک درب پارکینگ تک لنگه

جک پارکینگی تک لنگه سیماران مدل S6

جک درب پارکینگ تک لنگه را به نام جک‌های تک پست یا سینگل پست نیز میشناسند. ساختار اصلی این جک ها از یک پایه عمودی تشکیل شده است که در بخش بالایی آن قسمتی به نام بام وجود دارد.

این جک ها نسبت به مدل های دو لنگه کمتر مورد استفاده قرار میگیرند به دلیل اینکه بازه طولی که قادر هستند درب ها را باز و بسته کنند بسیار کمتر است. در مکان هایی که ارتفاع سقف پارکینگ کوتاه است این جک ها انتخاب مناسبی هستند.

جک درب پارکینگ دو لنگه

جک پارکینگی فراز سیماران 6S

جک های درب پارکینگ دو لنگه را نیز به نام های جک‌های دو پست یا دابل پست نیز میشناسند. طراحی این جک ها به صورت دو پایه عمودی است. نحوه کارکرد این جک ها به این شکل است که پایه ها به صورت همزمان در جهت های بالا و پایین حرکت میکنند تا باعث باز و بسته شدن درب شوند.

این نوع جک ها جزء مدل های بسیار کاربردی محسوب میشوند و در بیشتر پارکینگ ها و ساختمان ها مورد استفاده قرار میگیرند. جک های دو لنگه دارای بازدهی بیشتری هستند و می توانند درب ها را با سرعت بالاتری باز و بسته کنند.

مقایسه و تفاوت های جک پارکینگی تک لنگه و دو لنگه

تفاوت های جک پارکینگی تک لنگه و دو لنگه به صورت عمده به ساختار و عملکرد آن ها مربوط میشود. هر دو نوع این جک ها  با هدف باز و بسته کردن درب پارکینگ تولید و به بازار عرضه میشوند ولی دارای ویژگی ها و کاربردهای مختلفی هستند. در ادامه این تفاوت ها را بررسی میکنیم:

ویژگی های جک پارکینگ تک لنگه

ساختار:  این جک ها در ساختار خود تنها از یک پایه عمودی برخوردار هستند و به طور محدودتری میتوانند درب ها را باز و بسته کنند.

عملکرد: این نوع جک درب پارکینگ با کمک مکانیسم‌های مکانیکی یا فنرها عمل میکند و دارای محدودیت هایی در کنترل درب ها می باشد.

ویژگی های جک پارکینگ دو لنگه

ساختار: ساختار این جک ها از دو پایه عمودی تشکیل شده است که از دو مکانیزم مجزا در جهت کنترل حرکت پایه‌ها استفاده میکنند.

عملکرد: عملکرد این مدل  با همزمان حرکت کردن دو پایه به سمت بالا یا پایین انجام میشود و با سرعت بیشتری درب ها را باز و بسته میکند  به همین دلیل نیز به وفور مورد استفاده قرار میگیرد.

از دیگر تفاوت های جک های پارکینگی تک لنگه و دو لنگه میتوان به میزان بازدهی آن ها اشاره کرد. جک پارکینگ دو لنگه ساختار  پیچیده تری دارد و از بازدهی بالاتری نیز برخوردار است. اما در مقابل هزینه های بیشتری نیز دارد. در مقابل جک های پارکینگی تک لنگه ساختار ساده تر و بازدهی کمتری دارند اما از قیمت های ارزان تری برخوردار هستند.

با توجه به موارد ذکر شده باید در هنگام انتخاب این جک های پارکینگی حتما شرایط پروژه خود را در نظر بگیرید تا بتوانید نوع مناسب آن ها را خریداری نمایید. با کسب اطلاعات بیشتر در مورد تفاوت های جک های پارکینگی تک لنگه و دو لنگه میتوانید خرید هوشمندانه تری را تجربه کنید.

برای خرید جک های پارکینگی تک لنگه و دو لنگه میتوانید با مجموعه سیما پیک تماس بگیرید. اگر پرسشی در این زمینه دارید کارشناسان مجرب ما به طور کامل شما عزیزان را راهنمایی خواهند کرد.

2 نظر در “تفاوت های جک پارکینگی تک لنگه و دو لنگه

  1. adminfarhad گفت:

    جک دولنگه s6 با گارانتی موجود دارید همین الان؟

  2. ghafouri گفت:

    مدل s6 موجود هست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *